כך נמסר בראיון של בכיר התנועה לניוזוויק:

תגובת נוג'בא להצעות של ארה''ב/ חכו להפתעות חדשות

אל-אסדי ציין כי בכירים אמריקאיים "מתחננים" לרסן את ציר ההתנגדות ומציבים הצעות מפתות על השולחן, והזהיר אותם לחכות להפתעות חדשות.

לפי מרכז התקשורת וענייני המדיה של נוג'בא, בדו"ח בלעדי עם הכותרת "הפתעת ההתנגדות העיראקית לביידן במלחמה נגד ארה''ב" שאל המגזין האמריקאי "ניוזוויק" על דעותיו של ראש המועצה הפוליטית של תנועת ההתנגדות האסלאמית נוג'בא.

בראיון זה, שייח "עלי אל-אסדי" פנה לנשיא ארה''ב: המסר שלנו לביידן הוא להציל את חייהם של חייליו הנותרים באמצעות הסגת כוחותיו מהאזור; כי [אחרת] הם ייאלצו לסגת בהשפלה בעקבות מכות ציר ההתנגדות, ו[כוחותיו] יגיעו למשפחותיהם עם גופות חתוכות.

הוא הדגיש כי חזית ההתנגדות ערוכה מספיק לקרב ממושך, והוסיף: ארה''ב מנהלת ישירות את המלחמה בעזה, ומסיבה זו, ציר ההתנגדות ותנועת נוג'בא קבעו צעדים להגברת התקפותיהם. ארה''ב תראה הפתעות של ההתנגדות שהיא לא מצפה לה.

ראש המועצה הפוליטית של נוג'בא ראה בביקוריו של הנציג המיוחד של ארה"ב במדינות המפרץ הפרסי בסוגיית תימן עדות לחולשת מדיניות ארה"ב, ואמר: בכירים אמריקאיים "מתחננים" ומציבים הצעות מפתות על השולחן כדי לרסן את הפעולות הצבאיות, אך כל האלה היו חסרי תועלת. אנו מאמינים שארה''ב נמצאת כעת בעמדה החלשה ביותר בתולדותיה ואינה מסוגלת לנהל משא ומתן.

אל-אסדי הסביר את מטרותיה של ההתנגדות העיראקית מהצטרפות לסערת אל-אקצא, ואמר: אנחנו רוצים לנטרל את הפרויקט הציוני-אמריקאי באמצעות גיוס דעת הקהל נגד הפשעים האכזריים של ישראל ולאלץ את הפלגים הפוליטיים-צבאיים לפעול להפחתת הלחץ על תושבי עזה.

בחלק אחר של הראיון לניוזוויק, הוא הצהיר בנוגע ליחסים בין תנועת נוג'בא לזרועות אחרות של ההתנגדות באזור, כולל איראן: שיתוף הפעולה והתיאום בין תנועת נוג'בא לציר ההתנגדות הגיעו לרמה הגבוהה ביותר. שדה הקרב בעיראק ובמדינות אחרות בציר ההתנגדות זהה. והרפובליקה האסלאמית של איראן נחשבת לתומכת הרוחנית בכל הקבוצות והזרמים החופשיים והמשחררים.

בתשובה לשאלה לגבי הקשר בין תנועת ההתנגדות הזו לארגון הגיוס העממי בעיראק ציין הבכיר בנוג'בא: למרות שחטיבה 12 בגיוס העממי מורכבת רשמית מלוחמי תנועת נוג'בא, כוחות הגיוס העממי, ככפוף לשלטון, מקבלים את פקודותיהם מהפיקוד הכללי ואינם משתתפים בקרב.

שייח עלי אל-אסדי העריך את עמדותיה החכמות של ממשלת עיראק בתמיכה בפלסטין, והוסיף: העובדה היא שאנשי העם העיראקי, מכל הכתות והדתות, רואים בסוגיית פלסטין נושא מרכזי ומייחסים לו חשיבות מיוחדת.

בחלק האחרון של הראיון למגזין האמריקאי, הוא ביקר שוב את גישתו הסותרת של ביידן כלפי עיראק והזכיר: הוא היה מתנגד למלחמה לפני כן, אבל עכשיו הוא עצמו מפקד על המלחמה ופועל לפי האסטרטגיה לתקיפת ההתנגדות. הסתירה  הזו היא אחד המאפיינים של המדיניות האמריקאית בקרב המשולב.

ראש המועצה הפוליטית של נוג'בא הזהיר: מאמצי ארה''ב להביס את תנועת נוג'בא וקבוצות התנגדות אחרות יהיו חסרי תועלת, בדיוק כמו המאמצים הקודמים להשיג ניצחון צבאי בעיראק. חוויתם זאת בעבר, ועכשיו ההתנגדות חזקה ומוכנה יותר מבעבר.

החדשות האחרונות